Flyttstädning

När man flyttar från en bostad till en annan är städningen en viktig del av överlåtelsen från säljare till köpare. Det ställs mycket höga krav på flyttstädning och det är ingenting man klarar av på en kväll. Snarare tar det många timmar i anspråk och om bostaden är stor kan det tar ett par dagar för dig som städar på egen hand. I vår flyttstädning ingår fönsterputs, material och medel.

Garanti

Rena Hem lämnar garanti på flyttstädningen.

Enligt rutin skall besiktningen ske tillsammans med köpare samt representant från Rena Hem direkt efter avslutad flyttstädning. Det går även bra att säljare godkänner städningen. Eventuella klagomål som kan framkomma vid besiktningstillfället åtgärdas direkt på plats eller snarast av oss. För mer information, se våra prislistor och kontakta oss.

OBS: Ingen ersättning eller rabatt utgår på priset i de fall avflyttande eller inflyttande kund själv åtgärdar eventuella klagomål.

Prismall antal kvadratmeter flyttstädning:

0-50 m2            1 750 kr
51-60 m2          2 070 kr
61-70 m2          2 290 kr
71-80 m2          2 600 kr
81-107 m2        3 050 kr
108 m2 –          29 kr/m2

Fönsterputs samt material och medel ingår i priset.

Uppstartsstädning är en avgift på 250 kr som täcker administration och resekostnader för personal. Denna avgift är fast och kommer på fakturan varje månad.

Information & rutiner

Vid avflyttning från en bostad är städningen ofta en del i överlåtelsen från säljare till köpare. Man skall observera att för avflyttningsstädning ställs en del krav och det  kan då vara tryggt att anlita en städfirma.

Målsättningen för rengöringen är att avlägsna smuts och fläckar, så att endast sådant som beror på nötning och ålder kan märkas i bostaden. Trots detta förekommer ofta klagomål från den tillträdande bostadsägaren eller bostadsrättshavaren. Många av de problem som uppkommer i samband med städning beror på att säljare och köpare inte har samma bedömningsnormer.

För att vi ska kunna utföra en städning som ni är nöjda med är det därför viktigt att vi har rätt förutsättningar att utföra denna när vi väl befinner oss på plats.

Nedan följer en anvisning om de åtgärder som ni som säljare bör uppfylla inför flyttstädningen:

  • Lägenheten skall vara helt tömd, inklusive samtliga skåp, lådor och garderober.
  • Dekaler och klistermärken skall avlägsnas
  • Krokar och andra upphängningsanordningar skall avlägsnas
  • Frysen skall vara avfrostad. Stäng av kyl och frys och låt dörrarna stå öppna för vädring.

Övrigt att se över inför flyttstädningen:

  • Om inte möjlighet finns att möta upp personalen på plats på städdagen finns möjlighet att lämna nyckel till oss vårt besökskontor i Täby. Vänligen märk upp nyckel alt. lämna i märkt kuvert, senast 48 timmar före bokad städning.
  • Se till att samtliga nycklar som behövs för fönster, altandörrar etc. finns tillgängligt för personalen på städdagen. Även korrekt portkod, namn på dörren etc.
  • Informera oss gärna före städningen om något i bostaden är trasigt eller ömtåligt, och detta behöver beaktas vid städtillfället.
  • Informera även om eventuella tillägg/avvikelser ifrån standardavtalet.

Klicka nedan för övrig info:

Rena_Hem_flyttstädning_info

Läs vad våra kunder tycker

Vi är väldigt populära bland våra kunder.
Läs vårt omdömme på reco.se.

Bli kontaktad av oss!

Skriv in telefonnummer och e-mail så hör vi av oss.

@